Każde oprogramowanie dla przychodni lekarskich nastawione jest na pomoc przychodniom w sprawnym funkcjonowaniu. W obecnych czasach, kiedy przychodnie są obsługiwane bardzo często w sposób internetowy, posiadanie dobrego oprogramowania posiada ogromne znaczenie. Dlatego kierownicy wszystkich przychodni starają się o to, żeby ich oprogramowanie stało na jak najwyższym poziomie. Standardowym elementem każdego oprogramowania dla przychodni jest intuicyjna strona internetowa oraz system telefonicznej obsługi pacjenta i system stworzony dla nawiązywania kontaktu pomiędzy lekarzami. Każdy lekarz posiada również u siebie odpowiedni sprzęt pozwalający mu na drukowanie recept, sprawdzanie ubezpieczenia swojego pacjenta i czytanie historii jego choroby.
Dobre oprogramowanie dla przychodni lekarskiej ułatwia posługiwanie się stroną internetową, przy użyciu której pacjenci mogą zapisywać się na kolejne wizyty i badania lekarskie oraz umożliwia zapoznawanie się z zasadami postępowania w trakcie leczenia różnych chorób. Poza tym usprawnia ono system telefonicznej obsługi pacjentów.
Korzystanie z telefonicznych zapisów na kolejne wizyty jest standardową metodą na nawiązywanie kontaktu z przychodnią. Natomiast uzupełnieniem dla nich są zapisy osobiste dokonywane podczas wizyty w przychodni, jednak nawet osobiście dokonywany zapis do lekarza musi być wprowadzany do ogólnego systemu kolejkowania, żeby nie okazało się, że kilku pacjentów zostanie zapisanych na jedną godzinę.